Petitoarele MILENIULUI III

Sursa: Tabu, iunie 2011

La inceput a fost CUPIDON cu arcul sau cu sageti. Faptul ca stia sa traga la tinta ii era suficient. Peste cateva sute de ani, locul lui a fost luat de PETITOARE, acele doamne mai in varsta care stiau tot ce misca in oras si care isi foloseau cunostintele si persuasiunea pentru a uni domni instariti si domnisoare manierate. Astazi, petitoarele au inlocuit tolba cu sagetii si barfa cu laptopuri, mobile de ultima generatie, diagrame complicate de networking si au experienta in head-hunting, coaching si psihologie. Am facut o vizita in cartierul lor general din Bucuresti: Umbrella for Two.

Text: Ina Taranu-Hofnar, Fotografii: Cristian Radu

 

Biroul petitoarelor e intr-o mansarda de pe strada Chitarei si arata exact asa cum ma asteptam: ca un cabinet de psihoterapie si un concept store de decoratiuni interioare zen, doi in unu. Fotoliile uriase si canapeaua de piele au rolul de a deschide apetitul pentru comunicare, iar bonsaii si plantele in ghivece de lemn, rafturile feng shui cu tot felul de lumanarele si usile de sticla glisante ce dau spre o terasa insorita creeaza un ambient cald si prietenos. Oana Totora, 30 de ani, personal matchmaker si una dintre cele trei fondatoare ale Umbrella for Two, ma asteapta cu un ceai de vanilie, a carui aroma umple in scurt timp incaperea.

I-am spus inca de cand am stabilit intalnirea la telefon ca nu vin in cautarea unei relatii, ci doar impinsa de curiozitate jurnalistica. Asa ca Oana imi propune sa trecem doar prin etapa initiala a procesului de matchmaking, cea de evaluare personala: un interviu emotional. Imi spune ca s-ar putea sa descopar lucruri interesante despre mine. Zambesc neincrezatoare.

*

Umbrella for Two este prima si, deocamdata, singura agentie de matchmaking din Romania specializata pe clientii din zona business. Aici, cateva persoane cu experienta in head-hunting si recrutare profesionala isi folosesc cunostintele pentru a ajuta oamenii de afaceri sa-si intalneasca jumatatea.

Ideea agentiei i-a venit Oanei, specialist in HR, de la o prietena care „isi cauta de foarte multi ani un partener. Nu prea avea multe variante: incercase dating-ul online, ne ceruse noua recomandari, epuizase oarecum cercul si se blocase la un moment dat.”

Desi amica respectiva si-a gasit un iubit in alta tara, germenii ideii incoltisera deja in mintea Oanei. Ei i s-au alaturat alte doua prietene, tot cu experienta in domeniul resurselor umane. In scurt timp, Oana si-a dat demisia si si-a petrecut urmatoarele luni pregating deschiderea agentiei, studiind piata de dating din Romania si invatand tot ce putea despre matchmaking. Cel care a sprijinit-o in tot acest timp a fost sotul ei, Sorin. Dupa un an de studii si analize, cele trei prietene deschideau usa primului client.

*

Oana ma invita sa iau loc si incepem sedinta de evaluare, care va dura o ora. Aceasta este prima etapa a procesului de matchmaking, prin care trece fiecare client. Imi aleg fotoliul de la perete, care are in spate un mic geam oblic, iar Oana imi spune zambind ca acel fotoliu este ales cu precadere de persoanele puternice, care vor sa detina controlul, pentru ca ofera vedere asupra intregii mansarde. Imi dau seama ca, desi n-am inceput inca sa vorbim, Oana ma „asculta” de cand am intrat pe usa, folosindu-se de mimica, gestica si limbajul corpului meu.

Urmeaza o lista consistenta de intrebari: unde lucrez, ce imi place la jobul meu, cum e programul de lucru, ce imi place sa fac in timpul liber, cum sunt prietenii mei, ce cred ca apreciaza ei la mine, ce imi place mie la ei, ce mi se reproseaza de catre apropiati, cum e relatia cu familia mea, care sunt lucrurile pe care lumea nu le banuieste despre mine la o prima vedere, ce defecte nu tolerez, etc. Dialogul decurge foarte relaxat, ceea ce isi si doreste Oana, pentru ca in continuare urmeaza sa discutam problema ceva mai spinoasa a relatiilor pe care le-am avut si a asteptarilor pe care le am de la una viitoare.

Interviul „emotional” pe care l-am avut cu Oana este doar prima etapa a procesului gasirii unui partener. Daca la finalul acestuia persoana care a apelat la Umbrella for Two este multumita, va trece in etapa urmatoare, aceea de semnare a unui contract de confidentialitate si de pregatire a profilului personal. Urmeaza o discutie filmata, care va putea fi apoi prezentata celor interesati de profilul scris al respectivului client.

 Serviciile Umbrella for Two sunt impartite in patru pachete (Bronze, Silver, Gold si Platinum) cu costuri care variaza intre 220 si 800 de euro, fara TVA. Pentru primele doua servicii, consilierii agentiei selecteaza si recomanda profiluri de potentiali parteneri numai din interiorul bazei de date. Pentru Gold si Platinum, insa, fac o cautare proactiva, in afara bazei de date. „Barbatii prefera pachetele active, de ‹‹vanatoare››. Unii le prefera din start, nu stau la discutii”, explica Oana. Durata activa a serviciilor, indiferent de pachetul selectat, este de un an.

Clientii Umbrella for Two „lucreaza in multinationale sau au profesii liberale (avocati, doctori, arhitecti, designeri, dar si regizori etc.), fac parte din clasa medie superioara si superioara ca venituri (n.red. peste 1000 de euro pe luna), au intre 30 si 45 de ani si sunt din Bucuresti”, spune Oana.

*

Desi este prima data cand o intalnesc, vocea Oanei – calma si calda – si zambetul prietenos, care pare sa spuna „Nimeni nu te judeca aici”, ma fac sa ma relaxez si sa-i raspund cu toata sinceritatea despre relatiile mele anterioare. Oana deduce ca sunt foarte flexibila intr-o relatie, „pana la limita nesanatoasa, de compromis”. Mai spune ca nu sunt inca maturizata ca rol in interiorul unei relatii, „ceea ce este insa normal pentru varsta ta”, adauga ea zambind. Ma recunosc in vorbele ei si raman uimita de atentia pe care o da nu doar discursului, ci mai ales limbajului corpului, ezitarilor, privirii, etc.

Faptul ca Oana imi impartaseste concluziile ei este o exceptie de la regula. Daca as fi un client obisnuit, nu mi-ar comunica nimic din toate astea, pentru ca un consilier doar observa si ia notite.

*

Inversam rolurile si incep sa o intreb eu pe Oana:

–        Ce calitati fac dintr-o persoana o „petitoare” buna?

–        In primul rand, trebuie sa ai multa pasiune pentru oameni. Apoi, sa nu-i judeci. Asta cred ca e lucrul de baza. Sa te lasi pe tine de-o parte, sa-i cunosti asa cum sunt si sa-i intelegi, fara sa zici „E OK, nu-i OK”. Sa ai rabdare cu ei, sa te pliezi putin dupa personalitatea fiecaruia, sa simti cu ce poti sa actionezi, ca instrumente si parghii pentru fiecare in parte.
 In timp ce vorbeste, Oana sta incredibil de dreapta pe fotoliu si face gesturi mici, demonstrative, cu mainile. Imi dau seama ca, desi pare perfect natural, controlul pe care il exercita asupra limbajului corpului este rodul exercitiilor indelungate din timpul carierei ei ca specialist in resurse umane.

Daca vrei sa lucrezi in domeniu, insa trebuie sa ai si valente de agent secret: „petitorii” merg deseori la evenimente, fie de tip business (evenimente de marketing, IT, finante), fie de tip casual (strangeri de fonduri, cursuri de dans etc.) in cautarea de parteneri pentru clientii agentiei. La eveniment, headhunterul scaneaza foarte multi oameni si apoi intra in vorba doar cu persoanele care se potrivesc unor profiluri predefinite. Din discutia cu respectiva persoana afla varsta, ce face, unde lucreaza, daca e single sau nu si cateva hobbyuri. Headhunterul transmite apoi aceste informatii matchmakerilor si acestia decid cum intra in contact cu ea.

Metoda folosita ultima data a fost trimiterea unei sticle de vin rosu cu un cartonas pe care scria „Tu cu cine-l bei?” si cartea lor de vizita. A fost un succes total: a doua zi au primit un e-mail cu mesajul: „OK, hai sa ne intalnim”.

*

Iata-ne la discutia despre ce caut la un potential partener. Oana incepe cu o serie de intrebari despre calitati, defecte, valorile si principiile dupa care ma ghidez in viata, apoi vin concluziile:

–        Ca fizic, nu cauti genul „frumusel”, ci un barbat a carui masculinitate sa fie evidenta, poate chiar genul „rough”. Stii, exista niste teorii din body language si coaching care te invata sa interpretezi atitudini, ganduri etc. dupa punctul in care merge privirea si modul in care respira o persoana. N-o sa te plictisesc acum cu detalii despre fiecare, dar din faptul ca tu privesti mult in partea dreapta care indica activitatea mentala de constructie a unei imagini, si modul in care respiri – din partea superioara a pieptului, nu din gat sau din abdomen – imi dau seama ca aspectul fizic are un rol important pentru tine.

Inghit in sec si incuviintez din cap spusele Oanei. Ma incearca acelasi sentiment neplacut pe care-l am cand mi se scaneaza geanta intr-un aeroport, doar ca acum sunt in fata unui scaner uman si imi sunt scanate cele mai intime ganduri, nu bagajele de mana.

Nici n-am avut timp sa asimilez bine informatiile, ca Oana continua:

–        Din punct de vedere emotional, din ce mi-ai spus pana acum, e evident ca iti doresti un partener calm, genul relaxat si sigur pe sine, care ia initiativa.

–        L-ai descris perfect.

Oana imi zambeste. Probabil ca nu sunt un interlocutor greu de descifrat sau cu pretentii – a avut, de-a lungul ultimului an, provocari mult mai mari.

*

Ultimul cuplu pe care l-a „petit” Oana este un motiv de mandrie si asta deoarece clientul lor, un avocat de 41 de ani, era extrem de pretentios si selectiv. „Avea un checklist extrem de mare. Initial ne daduse si un criteriu de genul ‹‹sa stie doua limbi straine, dintre care una sa fie germana, si sa cante la pian››. Pentru el erau niste repere pentru o persoana cultivata, educata si stilata”, povesteste ea. „Cred ca de zece luni cautam pentru el, si pana la urma am gasit o domnisoara pe la 33 de ani, foarte fina si sofisticata, de care i-a placut din prima. Sunt in continuare impreuna – cred ca se fac cinci luni.” In prezent, agentia are un total de 130 de clienti activi si a reusit sa formeze 10 cupluri fericite.

*

Ma pregatesc sa parasesc mansarda, dar Oana ma opreste si cu un ton pe jumatate serios, pe jumatate glumet spune: „Am pe cineva pentru tine.” In timp ce-mi da detalii despre unul dintre clientii lor, un avocat de 35 de ani care, crede ea, corespunde perfect criteriilor mele, nu pot sa nu ma intreb ce parere ar avea prietenul meu despre toate astea.

Potrivit unui studiu Umbrella for Two din septembrie 2010, in Romania exista peste 600.000 de persoane necasatorite din zona clasei superioare si clasei medii superioare, dintre care aproximativ 185.000 se gasesc in Bucuresti. Conform aceluiasi studiu, piata de dating din Romania este impartita astfel, dupa numarul de membri: 52% este reprezentata de site-urile de dating online, 32% de agentiile matrimoniale online, 15% de agentiile matrimoniale clasice si doar 1% de alte tipuri de agentii (matchmaking, evenimente, etc.).

Anunțuri

Despre umbrellafortwo
Prima agentie de matchmaking din Romania dedicata profesionistilor din mediul business, care a preluat principiile de head-hunting din recrutarea profesionala si le aplica in aria sentimentala, in scopul facilitarii de relatii pe termen lung.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: